23 October 2012

That's why I smile



Cinta terpisah ruang waktu,
Tetap cinta bersatu dalam hatiku,
Walau raga kita tak mungkin bersama,
Ku yakini hati kan tetap setia.

Sapa-sapa yang tak tau lagu ni memang aku tak tau nak habaq laaa. Lirik yang sangat mendalam tentang perasaan dua insan yang terpisah antara ruang dan masa, atau senang aku simpulkan, jarak. Memang susah nak kekalkan hubungan jarak jauh, tapi as long as that pasangan tu saling percaya, setia, aku rasa tak jadi sebarang halangan untuk pasangan tersebut teruskan hubungan jarak jauh ni. And you know what, long distance relationship is kinda best and interesting :)

Saja survey-survey website then tiba-tiba ternampak satu tajuk ni yang sangat menarik ;

Bila lelaki serius dalam percintaan

Menarik kan? Kan dah cakap tadi. Terasa nak buat checklist dekat si dia, dan aku boleh cakap, it almost 100% :') Terharu pula aku, hehe. Ini antara tanda-tanda bila lelaki serius dalam percintaan, aummm :)

. . . . .

1. Si dia sanggup menitiskan air mata demi kekasihnya, bukan semua lelaki sanggup menitiskan air mata hanya untuk seorang perempuan.

2. Sentiasa menghiburkan hati kamu dikala gundah.

3. Sentiasa mengingatkan kamu bahawa dia takut kehilangan kamu. Ini bermakna dia selalu fikirkan mengenai hubungan kamu dan bagaimana untuk menyelamatkannya dari berakhir begitu sahaja.

4. Si dia cepat berasa sensitif dan mudah marah sekiranya apa yang diperkatakannya tidak diambil perhatian, lebih-lebih lagi dari orang yang dia sayangi. Baginya kamu bersikap acuh tidak acuh.

5. Dia mudah merasa cemburu dan sensitif apabila kekasihnya tidak menumpukan sepenuh perhatian kepadanya. Dia tidak akan melayan perempuan lain yang tidak ada urusan penting dengannya.

6. Dia tidak suka ada lelaki lain mendekati kekasihnya.

Cukup enam point dah buat aku terharu. I love him so much ♥