12 May 2013

Selamat hari ibu, emak!

Assalamualaikum, hello readers :)

Selamat hari ibu.

Macam yang semua orang tahu, setiap hari ahad minggu kedua bulan Mei ialah hari ibu. Jadi tak payah pening-pening confuse bila hari ibu jatuh. Kalau nak diikutkan, setiap hari, setiap saat hari ibu. Tak payah nak ada hari yang spesifik untuk hari ibu, kan mak?

Nanti ibu mertua pun insyaAllah bakal dipanggil emak hihihi. Buka folder gambar dalam laptop lepastu baru sedar tak banyak sangat gambo aku dengan mak. Aku memang pemalu dengan mak, aku tak share sangat apa-apa dengan dia. Unless kalau mak tanya baru aku cerita - macam cerita aku dengan Fauzan. Kalau tak ditanya, memang aku takkan cerita langsung.

Walaupun mak takde facebook, twitter, blog, mak takde henfon canggih macam mak-mak orang lain, mak cuma pakai henfon nokia ikat getah sebab casing belakang dah relai, mak tak tau nak guna internet, aku tetap sayang mak sebab mak segalanya bagi aku. Mak dah lahirkan aku dekat dunia ni pun dah satu rahmat yang terbesar. Terima kasih mak sanggup layan perangai aku yang kadang-kadang teruk walaupun aku ni anak perempuan.

Nak menangis dah aku taip ni. Ingat nak ajak ayah pergi bawak aku supermarket kejap nak beli hadiah untuk mak. Mak cakap kaki mak lenguh. Hari tu ada ternampak iklan Scholl yang Aisyah Sinclair jadi model tu untuk sarung kaki Scholl yang boleh kurangkan sengal-sengal kaki. Mak cakap mak nak beli tapi sebelum mak beli, baik aku pergi beli dulu untuk mak. Suprise untuk mak :')

Mak cakap takde hadiah yang terbaik untuk mak selain kejayaan anak-anak. Alhamdulillah aku berjaya bagi hadiah terbaik tu untuk mak dengan keputusan exam semester dua aku yang baik.

Mungkin mak takkan baca apa yang aku tulis ni tapi aku nak readers yang baca blog aku ni tau aku sayang mak dunia akhirat. Bagi pi la berapa lautan emas, mutiara, berlian takkan mampu balas jasa mak. Semoga aku dapat jadi anank solehah yang dapat gembirakan hati mak, Puan Jumiati binti Ahmad :')


SAYANG MAK!

5 comments:

  1. mom always the best person in our life ! combi pon xbyk gamba ngn mak sbb mak xsuke bergamba

    ReplyDelete
  2. slmt hari ibu kepada mak awak :) saya syg mak saya juga hehehe

    ReplyDelete