15 February 2016

Anak mak tak diet

Assalamualaikum,hai readers! :)

Selalu weekend,aku akan telefon mak,tanya khabar,ada dekat mana,tengah buat apa,makan apa,masak apa harini,kucing-kucing kat rumah cemana etc. Selalu bila sampai bab tanya soalan makan apa harini,mak selalu akan jawab 'mak makan kat luaq harini,tak masak pun'. Lepas tu aku jealous sorang-sorang sebab mak makan kat luaq,dapat makan sedap-sedap dengan ayah hahaha. Dah tinggal dua orang ja dekat rumah,mak dengan ayah,anak-anak semua di perantauan mencari rezeki & ilmu,memang tak masak la kan. Nanti kalau masak,teringat anak-anak,sedih pula hati mak tu.
Dah habis aku tanya makan apa,mak pun akan tanya soalan yang sama balik dekat aku,makan apa malam ni. Aku pun jawab makan roti ja. Lepas tu terus mak bising (baca nasihat) kenapa makan roti,kenapa tak makan nasi. Diet ka? Nak kuruih tara mana lagi,takkan sampai nak tinggal tulang kot. Tak payah la diet,dah elok dah macam tu.

Hahahahaha!!

Aku pun dengan padu balas balik dengan bagi alasan duduk tingkat empat,malas la nak turun,penat. Lagipun kenyang lagi makan nasi lunch tadi,roti pun dah cukup. Lepas tu dengan yakinnya lagi,aku bagi jawapan yang aku rasa paling saintifik aku boleh pikir - dah makan supplement. Actually supplement ni mak aku la yang belikan masa cuti hari tu,suruh makan bagi ada tenaga nak belajaq. Ilmiah habis alasan aku waktu tu. Terus mak kata haa takpa la kalau makan roti pun dah kenyang. Selalu mak memang tak minat anak-anak dia ni diet sebab dia rasa anak dia dah cukup elok dah. Takpa mak,jangan risau,ya pun malas nak diet. Cakap ja nak diet tapi jangan risau,diet tu memang takkan pernah terrrjadi mak.

brand blackmores - halal & A to Z vitamins

Yang paling penting sekali lagi nak bagitau,anak mak ni tak diet. Masih maintain berat yang sama kita timbang haritu huhu.

No comments:

Post a Comment