16 July 2016

Isu kami,perempuan

Assalamualaikum,hello readers :)

*buka casing phone*

Yeah,sekarang tak sedih dah and in the mood nak update entry baru. Memandangkan aku update blog through blogger apps dekat fon so kena cabut buang dulu casing phone sebab nanti lenguh nak pegang fon lama-lama. OK let's continue.

Aku baru lepas scroll twitter+ig dan banyak kawan-kawan aku yang dah cun meletop hot sekarang ni. Fuhhh. Tengok dressing diorang,ya allah,ya ampun,cantiknya. Teringin nak pakai macam tu. Kadang-kadang rasa aku nak juga jadi cun macam depa,baju cantik,seluar cantik,skirt cantik,even shawl pun cantik. Nampak tak berapa banyak perkataan cantik aku ulang dekat situ sebab memang cantik pun. Tapi lepas tu hang akan mula sedaq yang sebenarnya hang ni hanyalah sebulat ubi kentang yang tidak tahu arus fashion. Ye lah,depa ni semua jenis ada confidence nak dressing macam tu tapi hang confidence level bukan main low. Lepas tu tengok kawan-kawan ni pula makin cantik sebab depa ni semua tahu nak make up. Dan sekali lagi,hang hanyalah sebulat ubi kentang yang cuma guna foundation,bedak compact dan lipbalm. Kasi up sikit ada la satu lipstick matte. Macam mana nak gorgeous macam depa kalau mascara pun malas nak pakai (actually sebab tangan terketar-ketar nak letak mascara kat mata). And lagi satu isu bila tengok ada orang upload gambar bilik diorang yang so cantik,ala-ala bilik bella swan dalam cerita twilight. Fuhhh. Hang pun teringin nak buat macam tu tapi hang sedaq hang takdak duit nak beli barang-barang cool macam tu dan lagi satu sebab hang ni bukan la kreatif mana hahahaha.

Aku rasa isu paling besaq kat sini dalam diri aku dan mungkin sesetengah girl readers aku ialah isu dressing. Selalu teringin nak pakai macam tu tapi akan ada kekangan. Satu,sebab hang tahu kalau hang pakai macam tu,mau kena sound dengan mak ayah sebab seksi. I mean those kind of fit pants yang zahirnya memang nampak cantik bila pakai tapi actually errmmm,paham-paham sendiri lah. Dua,sebab macam aku mention tadi lah,hang punya confidence level tu low nak pakai baju macam tu. Orang cakap kalau nak rasa cantik,kena confidence. Contoh paling senang bila kalau ada hari tu shawl hang tak berapa nak menjadi,habis satu hari boleh moody and takmau cakap sangat dengan orang sebab time tu confidence level hang dah jatuh teruk hahaha.

Susah kan jadi perempuan. Hahahaha. Isu kecik macam ni pun jadi isu besaq dalam hidup kita. Sebenaqnya kalau ada readers nak tahu (cc readers lelaki),perempuan ni dia takkan rasa dia dah cukup kurus selagi ada girl lain especially kawan dia yang lagi kurus dari dia. Hahahaha. And sebab tu perempuan tak boleh kalau lelaki cakap dia gemuk. Aduhhh,complex betoi. Kadang-kadang aku pun hairan juga kenapa complex sangat tapi tu lah perempuan. Sebab tu allah cipta lelaki untuk tolong kasi kami tak complex kan diri lagi (cc encik jan).

Apa-apa pun yang penting,just be yourself la kan. Mungkin lepas tengok gambar some girls pakai lawa,kita akan rasa 'aku nak jadi macam tu' tapi percayalah,semangat tu selalunya tahan dalam sehari dua,esok tu hang still dressing macam diri hang juga. Hahaha. Yes,just be yourself! Sebab semua kecantikan tu milik Dia. Kan my girl readers kan? :)

No comments:

Post a Comment