20 January 2018

Selling my buku fixi,lejen press etc

Assalamualaikum and hi guys!

Satu masa dulu,di pertengahan bulan jun 2012,aku mula kenal dengan brand buku yang agak rare lah boleh dikatakan dekat malaysia ni. Aku ingat lagi first memory aku kenal buku lejen press ni masa dekat karnival di uitm seri iskandar. Waktu tu aku cuma kenal novel-novel alaf 21,buku prima etc. Aku nampak ada satu booth ni jual tshirt lejen press dalam tulisan jawi. Lepas tu aku nampak cover buku yang agak pelik. Aku cuma jeling gitu je sebab time tu motif pergi karnival nak usha tudung dengan baju.

Beberapa lama lepas tu,aku dapat tahu encik jan pun baca buku-buku lagu tu dan hadiah birthday aku pun dia kasi buku lejen press awek chuck taylor dengan zombijaya. Aku pikir waktu aku tu aku stailo habis la baca buku rare ni sebab member aku pun tak kenal lagi buku-buku jenis ni. Dapat bb1m pun menyinggah satu kedai buku ni dekat bandar seri iskandar sebab itu satu-satunya kedai yang jual buku lejen press,fixi. Selepas-selepas itu,aku mula kenal pula terfaktab media,dubook etc Time tu boleh kata koleksi buku fixi,lejen press aku dah banyak sebab rasa macam seronok kumpul buku-buku rare ni. Aku rasa dia rare sebab waktu tu buku ni semua orang tak kenal lagi. Even buku awek chuck taylor yang encik jan bagi pun still logo lama.

Aku pernah buat post pasal buku fixi ni dulu --> Buku underground
(Siot,malu pula baca style menulis dulu-dulu hahahaha)

Theory of lifecycle. Lepas maturity phase,akan ada declining phase. Bila aku dah habis diploma dan sempat masuk degree satu sem,minat aku nak membaca buku-buku jenis ni dan menurun dan merundum. Adakah disebabkan faktor usia? Masa masuk degree umur aku 21. Aku dah stop beli buku-buku tu semua. Jadi ada banyak lah koleksi buku-buku rare fixi,lejen press etc yang lama-lama ni dekat aku.

So i'm thinking to let it go at a very low price - half price!! Ada juga yang aku jual cuma rm5!! Kondisi buku semua masih elok sebab aku jenis tak suka lipat page buku. If anyone yang melawat blog aku ni dan berminat dengan buku fixi,lejen press,dubook press,terfaktab media dan seangkatannya,boleh la pm. Tapi buku yang aku dapat dari encik jan tak akan dijual lah hehe.

Ini antara buku yang ada :



If you are interested,you can contact me at :

email : shakira.pathi@gmail.com
twitter : @shakirapathi
carousell : shakiraje

No comments:

Post a Comment