16 March 2013

Pertemuan II

Pagi ahad, 10 Februari 2013. Dia dah berjanji nak bawak aku keluar breakfast sebelum dia balik KL. Sobsobsob sebak gila hati ni. Naik lagi kereta kancil pakcik homestay ke kedai mamak As-Salam. Aku cakap sedap Roti Bakar Tambah Cheese (RBTC) dan dia pun order sekali, nak rase katanya. Macam biasa, dia dah ada depan mata pun aku dah jadi kenyang sebab tu makan tak habis kasi dia habiskan hihihi.

Perut masing-masing dah kenyang, dia ajak teman pergi KTMB nak beli tiket ETS (Electric Train Services) ke KL Sentral. Sepanjang perjalanan, takde apa yang diborakkan sangat al maklum lah macam masih tak percaya dapat jumpa. Dah sampai KTMB, tiket balik tengah hari dah full. Yeahhhhhhh! Dalam hati aku bersorak gembira sebab ni bermaksud aku ada banyak masa lagi dengan dia. Alang-alang dah jumpa, biar lah masa tu lama lagi. Akhirnya si dia terpaksa beli tiket pukul 6.15 pm.

Memandangkan banyak masa lagi yang ada sampai ke petang, kitorang decide nak pergi Ipoh. Maka bergeraklah kami ke sana dengan harapan tak nak sesat. Destinasi pertama Mydin Meru. Even Mydin je pun tapi kami sangat menghargai setiap masa yang ada dekat sana. Pergi karaoke sejam lepas tu bantaii main bowling untuk 3 game. Game pertama aku menang mihmihmih, yang lain jadi l**ser.

Alamakk dah petang, cepatnya masa berjalan. Dia cakap nak pergi bandaraya Ipoh, nak tengok scene sana - dia tak cakap tapi aku rasa la. Dengan harapan menggunung taknak sesat, kami berjaya sampai bandaraya Ipoh. Yeahhh, a big clap for foreigners like us :D Pusing-pusing bandaraya Ipoh dan masa semakin berganjak. Kami harus teruskan perjalanan semula ke Seri Iskandar :(


Here is the moment that really sad. Dia dah nak balik, emmmmm. Aku dengan dia berjalan dari homestay ke hentian bas. Aku pandang dia, dia pandang aku. Kami faham perasaan masing-masing. Kami nak masa tu ada lagi dan lebih panjang. Call semua pakcik teksi tapi semua busy ada customer. Last-last si dia bergerak ke KTMB dengan pakcik homestay. Waktu tu Tuhan jea yang tahu perasaan ni, sedihhh yang amat :'( Dia lambai, aku lambai. Hati ni menangis keseorangan dan aku dapat balik status lone ranger seperti si dia.

Can't write any more sebab empangan mata ni rasa macam dah nak pecah..

Dear Fauzan,
Distance never separates two hearts that really care, for our memories span the miles and in seconds we are there. But whenever I start feeling sad, because I miss you, I remind myself how lucky I am to have someone so special to miss.

1 comment:

  1. ala,,berpisah sekejap je tu..nanti jumpa balik la..hehe

    ReplyDelete