25 May 2013

Sandarkan pada kenangan

Assalamualaikum readers :)

Kenangan di mukabuku.

Aku log in akaun facebook macam biasa. Scroll scroll ke bawah, baca-baca status orang. Eyh, Fauzan tukar dp la. Tersengih-sengih aku tengok dp dia. Apa-apa jea yang ada kaitan dengan dia, mesti conpirm aku yang senyum melebih-lebih. Dah habis tatap dp dia, baca balik status dekat fb. Bosannye, bukak pula messages. Baca balik apa yang aku chat dulu dengan Fauzan dan timbul satu idea - nak imbas kenangan. Aku scroll message ke atas, loading balik conversation yang dulu-dulu. Sabar jea aku tunggu messages ni habis loading sampai la aku nampak...

Conversation started June 12, 2011.

Bila baca balik, arghh, menjerit-jerit aku. Malu kot, aku malu. Maluuu =.= Aku macam budak-budak sangat waktu tu even tahun 2011 aku dah form 5. Tapi pikir-pikir balik, tu la kenangan masa masing-masing mula nak kenal, mengayat-ngayat cenggitu hihihi. Aku perasan, dia masih dia yang sama dari aku kenal dulu sampai sekarang ni, saat ni.

Waktu tu kitorang tak pernah jumpa lagi.


Ada lebih kurang 5000++ messages aku dengan Fauzan dalam IM fb. Nak baca semua memang aku tak terdaya tapi tu la memori zaman budak-budak aku dengan dia. Sekarang ni aku dalam fasa separa dewasa, dah lain sikit dari dulu. Mungkin bila aku dah tua-tua nanti, aku boleh buat benda yang sama lagi macam malam ni, baca messages lama-lama aku dengan dia dekat fb.

Yang penting sekarang ni, aku tengah malu dengan ayat aku dulu-dulu yang memang terang-terang macam budak-budak. Apa-apa pun, terima kasih Fauzan Mahmod atas semua memori yang indah-indah belaka :)

9 comments: