31 December 2012

Post terakhir di tahun 2012

AMARAN : ENTRI INI PANJANG BERJELA sedikit


Assalamualaikum keada insan yang sedang membaca blog aku ni hihihi. Terima kasih laa sebab sudi baca sebab ni kira post aku yang terakhir. Aku lepas ni takmau blogging dah... untuk tahun 2012 bhahaha. Bukannya takmau berblog lagi, itu mustahil sedikit. Tahun 2012, mesti macam-macam yang dah jadi dalam hidup korang kan, sama la macam aku. Mesti ada yang sedih, ada yang gembira, terharu, terkilan, terkejut, segala ter-ter la banyak sangat nak list. Tak kisah la macam mana pun yang kita lalui sama ada benda tu baik atau buruk buat diri kita dan orang lain, yang penting ingat satu ni jea - setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya. Cuba korang relate kan apa yang aku cakap tadi tuu dengan setiap perkara buruk atau baik yang berlaku dekat diri korang sepanjang tahun 2012 ni, mesti akan ada hikmahnya sebab Allah dah aturkan pengajaran hidup yang terbaik untuk diri kita semua :)

Dah nak masuk tahun 2013 dalam masa beberapa jam lagi, korang excited tak? Aku rasa macam biasa jea mungkin sebab aku dah tak masuk sekolah dah, excited tahun baru ni nak jadi calon PMR / SPM ahaha. Lagipun aku masuk sem baru awal bulan 12 hari tuu, so memang tak dapat feel apa-apa lagi dah nak masuk tahun baru ni. Kalau cakap pasal tahun baru, mesti semua orang ada azam baru kan, kan kan? Aku pun ada azam baru jugak dan insyaAllah akan cuba dipenuhi sebaik mungkin. Korang pun kalau ada azam baru, jangan cepat give up tau kalau rasa susah sangat nak capai azam tuu. Ingat, kalau tak dapat penuhi something tu, mesti ada sebab dan hikmah di sebaliknye.

Azam tahun baru aku tak banyak sangat sebab aku tahu aku memang susah selalunye kalau nak betul-betul jadikan azam aku ni realiti hihihi. So, aku dah meminimumkan sebaik mungkin azam aku, usha sikit :)

Azam baru :
1. Perbaiki lagi hubungan dengan Allah dan sesama manusia
2. Kekalkan dean list untuk sem 2 dan sem 3 insyaAllah
3. Turunkan berat badan hahahahahaha
4. Jadi anak/bakal menantu yang solehah dan baik ^^
5.Menjadi insan yang berfikiran lebih matang dan berwawasan

Cukup je la lima azam baru, banyak-banyak kang tak tercapai pulak. Apa korang punya azam pulak? Aku harap korang boleh capai azam korang dengan cara yang betul dan di-redhai Allah, amin. Semoga tahun baru kita akan lebih bermakna dan dapat mengubah diri kita menjadi hamba Allah dan manusia yang lebih sempurna, insyaAllah. Jangan azam jea bukan main hebat, last-last jadi sama jugak diri tu macam tahun lepas hehe.



SELAMAT TAHUN BARU KAWAN-KAWAN ! :) 
dari saya dan tunang tercinta

9 comments:

  1. tunang tercinta ? ops ! tahniah then ,

    ReplyDelete
  2. selamat tahun baru kak :) jemput jengah ke blog saya pula ye :)

    ReplyDelete
  3. @husna hidayah

    selamat tahun baru adik hidayah.insyaAllah akak akan jengah :)

    ReplyDelete
  4. wahh, k. Hg bertunang tak cite ponn kat clsmate hg kann. nty kawen cter oke.

    ReplyDelete
  5. @einnya ahmad

    hahaha,tak payah cerita :)

    ReplyDelete
  6. @fatin hazirah

    hihihi entah la fatin :P

    ReplyDelete