23 June 2013

How to complete the Quran in Ramadhan

Assalamualaikum readers, anyeong :)

Selamat hari hujung minggu.

Dalam beberapa hari lagi, kita akan sambut bulan puasa. Yahooo, yabedabedoo~~!! Bukan senang nak tunggu bulan puasa, setahun sebulan jea kan, banyak rahmat pulak tu masa bulan Ramadhan ni. Memang tak terkira rahmat bulan mulia ni :)

Hari Isnin ni aku akan mengadap kuiz aku yang pertama untuk semester 3 dekat UiTM Seri Iskandar ni. Kuiz pertama aku yakni kuiz subjek core Diploma Perakaunan -  Financial Accounting. Dengan panas teriknya, jerebu lagi dekat Seri Iskandar ni, memang mencabar aku nak revision. So kalau otak dah tak boleh masuk sangat dah, kita relax dulu, update blog.

Bulan Ramadhan nanti mesti ramai yang target nak khatam Al-Quran kan sekali? Aku ada jumpa satu post yang sangat berguna macam mana cara korang boleh khatam Al-Quran masa bulan puasa ni. InsyaAllah sangat berguna, jemput baca dan share dengan orang lain sekali.


Bila aku tengok balik, logik ni pngiraan ni. InsyaAllah aku akan amalkan cara di atas. Harap readers sudi la kongsi post ni untuk readers yang lain pulak. InsyaAllah pahala milik kita kalau kita kongsi benda yang berguna dan berfaedah.

Doakan aku dan le roomates untuk kuiz Isnin ni :)

7 comments:

  1. Dulu-dulu khatam quran pon selalu guna cara nii . Btw, nice entryy

    ReplyDelete
  2. tq bg tips...
    Insyaallah istiqamah mengaji pose nt..~~

    ReplyDelete
  3. Yeay yeay.. Teringin nak join puasa nanti hehe..

    ReplyDelete
  4. thanks sebab share ni,tak pernah trpikir=)
    lps ni dah taw dah

    ReplyDelete
  5. nice sharing ,
    lama tak online . sory dear .
    insyaAllah ramadhan ni , kita marathon oke

    ReplyDelete